Suurland Outdoor plattegrondkasten, led displays en led schermen

 

 

 

  

1. Account aanmaken en inloggen:

2. Handleiding voor het aanmaken en inplannen van advertenties: 

3. Handleiding voor het aanmaken en inplannen van gemeentelijke berichten: 


                                                                                                                                                           
 

4. Q&A

          

Systeemeisen:

Webbrowser:           Google Chrome (Klik hier om Google Chrome te downloaden)

Besturingssysteem:  Windows 7 of hoger

Netwerkverbinding:  Minimaal 10mbit

Mobiele telefoon:     Voor ontvangen van registratiecode

1. Account aanmaken en inloggen: 

Account aanmaken

U heeft op het door u aangegeven e-mailadres een uitnodiging gekregen van: no-reply@smartloop.it
mocht u deze niet in uw inbox vinden, dan raden wij u aan uw ongewenste berichten-map te checken.

In de e-mail vindt u:

  • Uw gebruikersnaam
  • Wachtwoord
  • Link naar het portal om uw registratie te voltooien

Uw account is automatisch gekoppeld aan uw organisatie. 

Inloggen

Open Google Chrome en ga naar https://portal.smartloop.it
LET OP: Zorg ervoor dat eventuele ad blockers uitgeschakeld zijn.

Aan de rechterzijde van het scherm vindt u twee velden:

  • Email
  • Wachtwoord

Hier vult u uw e-mail adres in en het wachtwoord dat u toegestuurd heeft gekregen.

Er wordt nu gevraagd om een gebruikersnaam in te vullen en uw mobiele nummer.
Hierop ontvangt u een code om uw account te verifiëren. Zodra dit gebeurd is, moet u opnieuw inloggen.

Nadat u ingelogd bent, komt u automatisch in uw eigen omgeving in het portal terecht.
De organisatie die hier als voorbeeld gebruikt wordt is De Muziekschool.                                                  ^ Back to top ^

2. Handleiding voor het aanmaken en inplannen van advertenties

Inhoud:

2. een advertentie plaatsen

2: een advertentie plaatsen
U komt nu in het onderstaande scherm:

Als u meer reserveringen heeft, krijgt u eerst een overzicht te zien van uw reserveringen. Pas als u deze opent, komt u in het scherm Adv. inplannen.
In Adv. inplannen zet u uw advertentie op het scherm.

U ziet in het voorbeeld hierboven dat er nog geen advertentie vertoond wordt. Het is echter ook mogelijk dat er voor u al een advertentie klaargezet is.
Wilt u een nieuwe advertentie plaatsen, dan gaat u via het menu aan de linkerkant naar Bestanden.

2.1: bestanden uploaden

Als u op de regel Bestanden klikt, dan komt u in het overzicht van alle bestanden die u geüpload heeft.
Deze zal in eerste instantie leeg zijn, tenzij er door ons al een bestand geüpload is. In onderstaand voorbeeld zijn drie bestanden geüpload.

Als u een nieuw bestand wilt uploaden, klikt u op Bestand uploaden. Dit kan een afbeelding zijn, of een complete advertentie.

LET OP: U kunt alleen bestanden uploaden die zijn opgeslagen als JPG of als PNG
Let ook op dat u geen vreemde tekens (!”+/&*#, etc.) in de naam van de geüploade advertentie of afbeelding gebruikt. Dit kan er namelijk voor zorgen dat een advertentie niet wordt vertoond.

Vervolgens krijgt u een pop-up venster waarin u kunt kiezen voor Bladeren:

Als u daarop klikt, kunt u het gewenste bestand selecteren. Daarna klikt u aan de rechterkant op Uploaden.
Als het uploaden gereed is, klikt u rechts onderin op Klaar.
Het zojuist geüploade bestand wordt nu weergegeven bij de bestanden. Bestanden verwijderen doet u door op de stip met de drie puntjes te klikken in de afbeelding.
Nadat u een bestand hebt geüpload, moet u nog wel een advertentie maken. Daarna kunt u deze inplannen.

2.2: advertenties                                                                                                                                   ^ Back to top ^

In Advertenties maakt u uw advertentie.
Voor het opmaken van een advertentie klikt u in het menu links op Advertenties.
Als er al eerder advertenties gemaakt zijn, dan vindt u die hier terug.
U kunt deze dan openen door in de advertentie op de stip met de drie puntjes te klikken. U kiest dan voor de optie Gebruiken als sjabloon.
De advertentie wordt nu geopend. U kunt de advertentie aanpassen met behulp van de Advertentie editor en opnieuw opslaan.

Om een nieuwe advertentie aan te maken, klikt u helemaal bovenaan op Advertentie Maken:

U krijgt nu een pop-up venster te zien waar u kunt kiezen uit de sjablonen die opgemaakt zijn:


U klikt nu op het lege sjabloon. U komt nu terecht in de Advertentie-editor.
Het beeld wordt zo groot mogelijk op uw scherm getoond. Als u in of uit wil zoomen kunt dat doen met de zoomfunctie rechts bovenin.

U kunt dit sjabloon vervolgens vullen met behulp van de Advertentie-editor, of u kunt een complete advertentie uploaden die in een ander programma is opgemaakt.
In dit voorbeeld zullen we een complete advertentie uploaden.

U kunt bestanden uploaden die zijn opgeslagen als .JPG en .PNG

Voor het uploaden van deze advertentie klik je op de tab Elementen.
Klik nu op het afbeeldingen-icoon:

U ziet nu alle bestanden die u geüpload heeft. Maar u kunt vanuit hier ook nieuwe bestanden uploaden.
Rechts bovenin het pop-up venster vindt u een knop met Bestand Uploaden.

Door op de afbeelding of advertentie te klikken die u wil gebruiken, voegt u deze toe aan het lege sjabloon.
U kunt nu in de Advertentie-editor de stand en het formaat van de afbeelding aanpassen en via de tab Elementen kunt u ook nog teksten en afbeeldingen toevoegen.

Als u klaar bent met het opmaken van uw advertentie kunt u deze opslaan door op Bestand te klikken en Opslaan Als te kiezen.
Geef uw advertentie een duidelijke naam en let ook op dat u geen vreemde tekens (!”+/&*#, etc.) gebruikt. 

2.3: advertenties inplannen                                                                                                                 ^ Back to top ^

Voor het inplannen van een advertentie klikt u op de knop Adv. Inplannen.

Als u meer reserveringen heeft, ziet u nu een overzicht van de planschema’s.

LET OP: Het is belangrijk dat u uw reservering(en) zelf vult met een advertentie. Doet u dat niet, dan benut u de aan u toegekende zendtijd niet.
Als u de inhoud van een planschema wil bekijken, klikt u op de blauwe i aan de rechterzijde:
U ziet dan in een overzicht welke locaties er bij dit planschema horen en wat de looptijd van de reservering is.

Vervolgens klikt u op het planschema dat u wil gaan vullen. U krijgt dan het volgende scherm te zien:

Dit is het vlak dat u kunt vullen met een advertentie.
Als u op het vlak klikt waar nu een X staat, krijgt u een overzicht van alle advertenties die u klaar heeft staan voor het type scherm dat bij deze reservering past.
Vervolgens klikt u op de advertentie die u wilt vertonen op het/de scherm(en). Uw advertentie wordt nu vertoond in het vlak waar eerder de X stond:

Vervolgens klikt u op Wijzigingen Opslaan. Pas na deze handeling wordt de advertentie naar het/de scherm(en) gestuurd en vertoond.

2.3.1: advertentie wisselen                                                                                                                  ^ Back to top ^

Als u de advertentie wilt vervangen, klikt u op de advertentie. U krijgt dan weer het overzicht te zien met al uw advertenties.
Uit dat overzicht kiest u vervolgens de nieuwe advertentie die u wilt vertonen, of u maakt eerst een compleet nieuwe advertentie aan (zie 2.2: advertenties).
Nadat u de juiste advertentie hebt aangeklikt, klikt u opnieuw op Wijzigingen Opslaan. Nu zal de nieuwe advertentie naar het/de scherm(en) gestuurd worden.

2.3.2: overgang inplannen

U kunt ook alvast een volgende advertentie inplannen. Deze wissel zal dan automatisch uitgevoerd worden op de door u gekozen datum.
Om dit in te stellen klikt u op het kalendertje linksonder, hierin geeft u aan op welke datum de overgang moet plaatsvinden.
Nadat u de juiste datum gekozen heeft, klikt u op: Voeg Overgang Toe.

Vervolgens ziet u een tweede vlak dat u kunt vullen.
Door op dit vlak te klikken, krijgt u weer het overzicht met alle beschikbare advertenties te zien. U klikt de gewenste advertentie aan en klikt vervolgens op Wijzigingen Opslaan.

LET OP: Als er na de afloopdatum van een aanbieding of evenement geen nieuwe (standaard) advertentie ingepland staat, wordt er ook geen advertentie meer van u op het/de scherm(en) vertoond.
Uw reservering geeft recht op een X aantal vertoningen (minuten) per uur. Als u zelf geen advertenties inplant maakt u geen gebruik van dit recht.

 

3. Handleiding voor het aanmaken en inplannen van gemeentelijke berichten

Nadat u als gemeente heeft ingelogd (zie 1. Account aanmaken en inloggen) kunt u kiezen of u een uiting wil plaatsen op het full colour scherm (Gemeente Adverteerder) of een tekstboodschap wil plaatsen (Gemeente Berichten).
Wilt u een full colour advertentie vertonen, dan verwijs ik u graag naar de handleiding hierboven: 2. Handleiding voor het aanmaken en inplannen van advertenties.

U gaat nu een bericht inplannen, dus u klikt daarom op Gemeente Berichten:                                              ^ Back to top ^

U krijgt nu een overzicht te zien van alle schermen die voor u beschikbaar zijn.
In dit geval de berichtenschermen op de locaties Rondweg en Marktstraat in de gemeente Middendaal.

U heeft ook de mogelijkheid om in één keer een bericht naar meerdere schermen te versturen.
In het scherm waar u de locatie kunt kiezen, ziet u aan de rechterzijde een checkbox staan. U kunt een bericht naar meerdere schermen tegelijk sturen, door de gewenste schermen aan te vinken.
Als u de schermen geselecteerd heeft, klikt u bovenaan op + Voeg bericht toe (zie 3.1: bericht toevoegen).
Het bericht dat u nu gaat opmaken wordt toegevoegd aan alle schermen die u aangevinkt heeft.

Door op één van de locaties te klikken, ziet u het overzicht van alle berichten die in het verleden voor dit scherm opgemaakt zijn.

Boven de ingeplande berichten ziet u een aantal kolommen en symbolen:

1. Afspeelvolgorde:
Links ziet u de getallen 1 en 2 staan. Deze getallen geven de afspeelvolgorde aan.
U kunt hier zelf bepalen door op de pijltjes boven of onder een van de getallen te klikken, in welke volgorde de berichten getoond moeten worden.

2. Checkbox actief/inactief:
De checkbox geeft aan of een bericht vertoond wordt op het scherm, of juist niet. Berichten die regelmatig gebruikt worden, kunt u in de lijst laten staan en met één klik actief maken.

3. Type:
Geeft aan wat voor bericht het betreft. Een tekstbericht of (indien mogelijk) een bericht met een pictogram.

4. Agenda:
De agenda geeft aan van welke datum tot welke datum een bericht vertoond wordt en tussen welke tijdstippen dit bericht afgespeeld moet worden.
Zo kunt u bijvoorbeeld instellen dat iedere zaterdag en zondag tussen 06:00 en 12:00 uur de volgende boodschap voorbijkomt. Dat ziet er dan zo uit:

5. Bericht:
In deze kolom ziet u de inhoud van het bericht.

6. Actie:
Met het potloodje kunt u het complete bericht én de bijbehorende instellingen wijzigen.
Met het kruisje kunt u een bericht verwijderen. LET OP: Als een bericht eenmaal verwijderd is, dan is dat bericht nadat u de wijzigingen opgeslagen hebt, niet meer terug te halen.

3.1: bericht toevoegen                                                                                                                            ^ Back to top ^

Als u voor de eerste keer inlogt, staat er al een bericht voor u klaar. Dit is het standaard "welkom in de gemeente ..." bericht, voorzien van de actuele datum en tijd.
Deze boodschap staat standaard ingepland voor iedere dag, de hele dag.

Om een nieuw bericht in te plannen, klikt u op Voeg bericht toe bovenin de tweede menubalk

U krijgt nu een aantal standaardberichten te zien, zoals: Let op! Werkzaamheden.
U kunt een keuze maken uit deze standaardberichten, of er zelf een opmaken.
Wilt u zelf een bericht opmaken, dan kiest u het type: 5 Regels. Als u dit hebt gekozen, krijgt u een scherm te zien met 5 tekstregels. Per regel heeft u maximaal 16 karakters tot uw beschikking.

Dit scherm ziet er als volgt uit:

Via de drie puntjes aan de linkerzijde van iedere regel kunt u aangeven of u datum en/of tijd wil toevoegen aan uw bericht, of dat het een zelf in te geven tekst betreft. 
Als u een bestaand bericht wijzigt waarin datum en/of tijd staan, let er dan op dat u de inhoud van de betreffende regels opnieuw definieert als Tekst.

Om een boodschap te typen, klikt u met uw muis op de regel waar u wilt beginnen met typen. Zodra u daarop klikt, verschijnt er een knipperend streepje.
Nu kunt u typen, maximaal 16 karakters per regel. LET OP: U moet iedere regel apart ingeven.

Met de drie symbolen links van de regels kunt u uw tekst links of rechts laten beginnen, of exact vanuit het midden (gecentreerd).

Nadat u klaar bent met het opmaken van uw bericht, klikt u rechts onderin op Volgende. Dit brengt u naar het inplanscherm.
Hier kunt u aangeven:

- de looptijd van het bericht, bijvoorbeeld van 17-01-2017 t/m 19-12-2017
- de tijden waartussen het bericht te zien moet zijn, bijvoorbeeld tussen 06:00 en 12:00 uur
- de dagen waarop het bericht te zien moet zijn, bijvoorbeeld alleen op zaterdag en zondag

Standaard staat dit ingesteld op alle uren van de dag en alle dagen van de week. Als er meerdere berichten ingepland zijn voor dezelfde periode, dan worden deze berichten na elkaar vertoond.
Door het schuifje naast Tijd en Dag van de week van links naar recht te schuiven, krijgt u de opties om de dagen en tijden zelf in te stellen.

Stelt u een tijd in (bijvoorbeeld tussen 06:00 en 12:00 uur) dan zal de boodschap dagelijks alleen tussen 6 en 12 uur te zien zijn. Stelt u geen tijd in, dan wordt de boodschap de hele dag vertoond.
LET OP: Het bericht wordt dus alleen vertoond tussen de tijdstippen op de dagen die u geselecteerd heeft.

Nadat u de planning klaar heeft, klikt u rechtsonder op Voltooien. U komt nu automatisch terug in het berichtenscherm voor deze locatie.
Uw nieuwste bericht staat nu helemaal onderaan de lijst. De afspeelvolgorde kunt u aanpassen door op de pijltjes boven of onder het cijfer aan de linkerkant te klikken.
Om het bericht daadwerkelijk te laten vertonen op het scherm klikt u bovenin de tweede menubalk op Wijzigingen opslaan.

Het bericht is nu ingepland en wordt vertoond op de door u ingeplande datum en eventueel dagen en tijden.

 

4. Q&A (Questions and Answers):                                                                                            ^ Back to top ^

Ik krijg geen sms-code binnen op mijn mobiel
- Wijzig de instellingen in uw mobiel, zodat u sms-berichten kunt ontvangen vanuit het buitenland.

Mijn advertentie wordt niet vertoond
- Staan er vreemde tekens (!”+/&*#, etc.) in de naam van de geüploade advertentie of afbeelding? Dit kan veroorzaken dat
  een advertentie niet wordt vertoond.
- Heeft u een advertentie ingepland via de tab Adv. inplannen? Als dat niet het geval is, wordt er ook geen advertentie van
  u vertoond.

Smartloop laadt niet
Open Smartloop altijd via Google Chrome
- Schakel uw Ad Blocker uit voor SmartLoop
- Ververs het scherm met de F5-toets op het toetsenbord
- Cache leegmaken in Chrome: Geschiedenis --> Browsegegevens wissen --> Gecachte afbeeldingen en bestanden. Hierna
  helemaal afmelden bij SmartLoop en opnieuw inloggen.
  Waarom moet ik soms mijn Cache legen?
  Het kan voor komen dat er corrupte of oude versies van de pagina in de cache zijn opgeslagen.
  De browser haalt dan elke keer de verkeerde of foutieve bestanden op. 
  Bij het leegmaken van de cache folder haalt de computer de nieuwste versie van de server zodat u alle actuele en juiste
  informatie weer te zien krijgt op uw computer.
  Als je stopt met SmartLoop en dan 2x op afmelden klikt, schoon je je pc ook op. Als je gewoon het scherm weg klikt,
  werkt dat dus niet en onthoud de pc veel meer waardoor SmartLoop uiteindelijk niet of slecht laadt.

Voor een goede werking van SmartLoop is Google Chrome een vereiste. Chrome is de meest gebruikte browser van dit moment. SmartLoop maakt gebruik van diverse HTML5 mogelijkheden die in oudere browsers niet of afwijkend geïmplementeerd zijn. Daarom is het onmogelijk om een correcte werking van SmartLoop te kunnen garanderen binnen andere web browsers.

Heeft u problemen, of komt u er niet uit?
Bel:
(040) 264 21 21
(040) 264 23 21
(040) 264 21 54
Of mail naar digitaal@suurlandoutdoor.nl